Emas Tetap Emas

Hari Bertukar Hari... Tahun Berubah Tahun... Dekad Berlalu... Abad Berganti... Peradaban Dunia & Tamadun Manusia Juga Berubah. Namun Satu Benda Yang Tetap Sama Nilainya, Tetap Menjadi Buruan Manusia Tidak Mengira Bangsa, Agama atau Dari Negara Mana Asalnya, Emas Tetap Emas.

Semakin Dunia Menuju Ke Penghujungnya, Semakin Ramai Yang Mendambakannya... Kerana... Emas Tetap Emas... Kilauan Yang Didambakan Sepanjang Zaman.

Sunday, November 7, 2010

Selamat Datang Ke Serambi Emas

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh
2008 merupakan tahun kami  memulakan perniagaan emas secara serius. Dengan penubuhan syarikat secara rasmi, kami  memulakan langkah awal cuba mendominasi pasaran emas jongkong. Ketika itu, perniagaan emas wafer atau jongkong ini tidak sehangat apa yang ada pada hari ini. Ketika itu masyarakat sangat sukar memahami konsep memiliki emas sebagai simpanan atau pelaburan. Tugas untuk mendidik masyarakat untuk memberi kefahaman kepada sesuatu yang baru adalah satu tugas yang sukar, namun begitu Alhamdulillah, kami berjaya mengatasinya.
 Kami  tidak ingin bercerita panjang lebar mengenai pengalaman tersebut, tetapi terdapat satu mesej yang sangat penting yang kami  ingin sampaikan iaitu penigkatan harga emas terus menerus.
Pada tahun 2008, harga emas pada  bulan Mac & April, adalah disekitar RM10,200 - RM10,400 sahaja untuk setiap 100gram. Kini, baru melepasi tempoh 2.5 tahun, harganya telah mencecah RM 16,000 untuk setiap 100gram. Ini merekodkan kenaikan harga emas sebanyak 57%.  Dapatkah anda bayangkan berapakah perbezaan peningkatan yang diperolehi melalui emas.
 Di blog ini, kami  ingin berkongsi cerita serta teknik-teknik untuk anda sebagai pembeli individu, korporat, institusi dan koperasi yang terlibat di dalam simpanan, pelaburan dan perniagaan emas untuk mendapat maklumat yang betul, tepat dan terkini. Melalui 'posting' akan datang kami akan bercerita lebih lanjut serta memberikan pelbagai fakta-fakta yang menarik tentang emas.
 Wassalam
Salam Hormat dan Terima Kasih
Serambi Emas



No comments:

Post a Comment